Blog

Wyprawka przedszkolaka 2024/25

Uprzejmie prosimy rodziców o wyposażenie dzieci (w miarę możliwości) w przybory niezbędne do zagwarantowania higienicznych warunków pobytu dziecka w przedszkolu oraz przyniesienie rzeczy służących do twórczej aktywności, rozwijania sprawności manualnej i zdolności artystycznych dzieci. Wyprawki dla poszczególnych grup znajdują sią w Zakładce: Wyprawka dla przedszkolaka jest nieobowiązkowa, jednakże wszystkie te przedmioty oraz przybory są wykorzystywane przez […]

Seplenienie – szereg szumiący

I. Etap przygotowawczy przed wywołaniem głosek szeregu szumiącego („sz”, „ż”, „cz”, „dż”) Ćwiczenia języka: (zrób codzienne 4 wybrane ćwiczenia) Ćwiczenia warg: (zrób codzienne 4 wybrane ćwiczenia)  II. Etap wywołania głosek szeregu szumiącego („sz”, „ż”, „cz”, „dż”) UWAGA!Nie wywołujemy wszystkich głosek szeregu szumiącego od razu. Najpierw „sz” i musi być dobrze opanowane w różnych pozycjach w wyrazie. Kolejność wywoływania głosek […]

Seplenienie – szereg syczący

 I. Etap przygotowawczy przed wywołaniem głosek szeregu syczącego – „s”, „z”, „c”, „dz”.  Ćwiczenia oddechowe: Więcej ćwiczeń oddechowych: http://ppbystra.ayz.pl/old/strefa-rodzica/logopedia/317-zajecia-logopedyczne. Uwaga! Podczas każdych zajęć prowadzimy ćwiczenia oddechowe! Ćwiczenia języka: Ćwiczenia warg II. Etap wywołania głosek szeregu syczącego („s”, „z”, „c”, „dz”)  „s” Rozpoczynamy od wyjaśnienia ułożenia narządów artykulacyjnych: język leży za dolnymi zębami, tworząc rynienkę (jak podczas dmuchania), wargi […]

Seplenienie – szereg ciszący

I. Etap przygotowawczy przed wywołaniem głosek szeregu ciszącego: ś, ź, ć, dź. Ćwiczenia języka: Ćwiczenie warg: II. Etap wywoływania głosek szeregu ciszącego (”ś”, „ź”, „ć”, „dź”) Uwaga! Podstawą dla całego szeregu ciszącego są zazwyczaj ćwiczenia wywołujące głoskę „ś”, ale zdarza się, iż rozpoczynamy od głoski „ć”, którą łatwiej uzyskać niż „ś”! „ś” Położenie narządów mowy: […]

Kappacyzm i gammacyzm

I. Etap przygotowawczy przed wywołaniem głosek „k” i „g” Ćwiczenia usprawniające (wzmocnienie mięśni tyłu języka): II. Etap wywołania głosek „k” i „g” „k” – aka, oko, uku, eke, iki, yky, – ak, ok, uk, yk, ik,  – ka, ko, ke, ku, ky (przy głosce „g” odpowiednio te same logotomy, tyle, że z „g”, czyli: aga, ogo […]

Bezdźwięczność

Mowa bezdźwięczna Bezdźwięczność –  specyficzny rodzaj dyslalii, w którym zaburzona jest korelacja dźwięczności w trzynastu parach opozycyjnych. Oznacza to, że głoski dźwięczne w obrębie poszczególnych par są realizowane w postaci ich bezdźwięcznych odpowiedników, czyli są wymawiane bez udziału więzadeł głosowych, co prowadzi do znacznego zniekształcenia fonetycznej budowy wyrazów, a nawet do zmiany znaczenia wyrazów (np. Tomek – domek; kosa – koza). Mowa […]

RERANIE

I. Etap przygotowawczy przed wywołaniem głoski „r”: Ćwiczenia języka: początek etapu wywoływania głoski: Ćwiczenia warg – naśladujemy odgłosy z otoczenia: II. Etap wywołania głoski „r”: 1 sposób – przez przekształcenie „l”:– ukłdamy języka w pozycji „l” i wypowiadamy lalalalala… alalala… lololo… lululu… lelele… llllll… hopla… bla-ble… 2 sposób – przez różnego typu przekształcenia „t” i „d” dziąsłowych:– ćwiczenia szybkiego […]

Zajęcia logopedyczne

W naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia logopedyczne dla dzieci, u których zdiagnozowano nieprawidłowości w zakresie porozumiewania się. Przedszkolne zajęcia logopedyczne odbywają się w grupach 4 osobowych. Z powodu zawieszenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych, rewalidacyjnych w przedszkolach wynikającego z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa zapraszamy do wspólnych ćwiczeń. Wskazówki dla rodziców Kiedy jest wskazana terapia logopedyczna? – gdy […]

Klub Zdrowego Przedszkolaka

Dbając o zdrowie i właściwą higienę osobistą realizujemy projekt „Klub zdrowego przedszkolaka”, którego celem jest wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia w placówkach przedszkolnych. Działania w ramach projektu kierowane są do przedszkolaków i mają na celu wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie […]

Przewiń na górę