Koncepcja pracy przedszkola

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA 

„Moje przedszkole to mój drugi dom, bo stawia na Mnie,

na moje szczęśliwe dzieciństwo i na mój wszechstronny rozwój.

 Powiedz mi a zapomnę, pokaż, a zapamiętam

pomóż wziąć udział, a zrozumiem…” 

Wizja

Nasze przedszkole jest placówką przyjazną dzieciom, rodzinie i przyrodzie.

Przedszkole wyrównuje szanse edukacyjne wszystkim dzieciom ukierunkowując ich potrzeby i możliwości rozwojowe oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.

Rodzice są świadomi potrzeb swojego dziecka i są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.

Kadra pedagogiczna jest wykwalifikowana, dobrze przygotowana do pracy z dziećmi i otwarta na sugestie rodziców.

Nauczyciele dzielą się zawodowymi doświadczeniami sprawując merytoryczną opiekę nad studentami.

Nasza placówka jest dobrze wyposażona i spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa.

Misja

JESTEŚMY PRZEDSZKOLEM, KTÓRE:

  • zapewnia dzieciom opiekę, bezpieczeństwo i radosne spędzanie czasu;
  • daje szanse odniesienia sukcesu w szkole, zarówno dzieciom, rodzicom, jak i nauczycielom;
  • wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców; tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi;
  • wzmacnia i rozwija twórczą aktywność wychowanków; wspiera indywidualny rozwój dziecka, w tym oferuje zajęcia logopedyczne prowadzone przez nauczycielki przedszkola;
  • promuje zdrowy tryb życia i kształtuje poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne;
  • aktywnie współpracuje ze środowiskiem kształtując pozytywne postawy społeczne i moralne;
  • analizuje i ocenia efekty swojej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystuje do ciągłego doskonalenia się.

Koncepcja pracy przedszkola nastawiona jest na wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka w jego najbliższym środowisku, tak aby poznało radość płynącą z zabawy oraz dokonywanych działań, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat. Naszym celem jest wykształcenie u wychowanków umiejętności radzenia sobie z problemami i wyposażenie w wiedzę niezbędną do podjęcia kolejnego etapu edukacji.

Praca wychowawcza, dydaktyczna i opiekuńcza opiera się na następujących dokumentach:

  • Statut Przedszkola,
  • Nowa Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego,
  • Program wychowawczo-dydaktyczny.

METODY:

  • metoda prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej – dziecięca matematyka,
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherbone,
  • opowieść ruchowa,
  • gimnastyka rytmiczna,
  • pedagogika zabawy,
  • gimnastyka mózgu,
  • Metoda dobrego startu,
  • relaksacja,
  • bajko-terapia.

Codzienne planowanie pracy pedagogicznej uwzględnia:

  • nasze cele wychowania i nauczania,
  • działania zorientowane na dziecko,
  • aktualne pory roku,
  • święta i uroczystości,
  • tradycje przedszkola (kalendarz imprez).

FORMY PRACY:

  • praca indywidualna,
  • praca w małych zespołach,
  • praca z całą grupą,
  • „otwarte drzwi”,
  • zabawy dowolne i inicjowane.

MODEL ABSOLWENTA:

Dziecko kończące przedszkole:

potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia wykazując się:

  • samodzielnością,
  • zainteresowaniem treściami nauczania, chęcią poznawania czegoś nowego,
  • umiejętnością uważnego słuchania,
  • umiejętnością współpracy w grupie,

posiada:

  • zdolność do obdarzania innych uwagą,
  • porozumiewania się w zrozumiały sposób,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  • podstawową wiedzę o najbliższym świecie;

umie:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie;

rozumie, zna, przestrzega:

  • prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia i postępowania,
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska;

nie obawia się:

  • występować publicznie
  • reprezentować grupę, przedszkole,
  • chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  • wykazywać inicjatywę w działaniu,
  • wyrażać swoje uczucia.

DZIECKO MA PRAWO DO:

  • życia i rozwoju,
  • swobody myśli, sumienia i wyznania,
  • aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
  • spokoju i samotności, gdy tego chce,
  • odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
  • snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
  • indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
  • pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
  • wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
  • wspólnoty i solidarności w grupie,
  • aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
  • zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
  • pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
  • nauki, informacji,
  • badania i eksperymentowania,
  • nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
  • oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
  • zdrowego żywienia.

Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie oraz naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci. Nasze przedszkolaki mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości, dzięki zajęciom prowadzonym przez nauczycielki oraz uczestnictwu w konkursach artystycznych organizowanych na terenie naszej gminy, powiatu, województwa itd.

Koncepcja pracy przedszkola
Przewiń na górę